Geek Monkees
September 05, 2010, 10:20:52 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: SMF - Just Installed!

Home   Help Search Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: God of War 3  (Read 175 times)
Synic
Dr. Evil

Messy but effective

View Profile
« on: February 16, 2009, 09:07:40 am »

Tot nu toe heeft geen enkele Sony exclusive me over kunnen halen om de aanschaf van een PS3 te overwegen.

Totdat deze trailer uitkwam:

<a href="http://www.youtube.com/v/xCSzIINHZVY&rel=1" target="_blank">http://www.youtube.com/v/xCSzIINHZVY&rel=1</a>

MOnkee
Darth Wenders
[BOFH]
Evil Monkee

oohoo what does this button do

View Profile WWW
« Reply #1 on: February 17, 2009, 02:30:01 pm »

Shocked OMFG wat ben ik blij dat ik een ps3 heb!!!
MEESTERLIJK!!!!

EXCELLENT!  Grin

Prism
Wookie

View Profile
« Reply #2 on: March 02, 2010, 10:44:23 pm »

Net de demo gespeeld.
Blij dat ik geen PS3 aangeschaft heb voor dit spel alleen.

In elke review van Dante's Inferno lees je hoe alles wel niet overeenkomt met GoW3.
Button layout, etc. Nou, ik kreeg bij het spelen van de demo meer het idee dat GoW3 het bij DI heeft afgekeken.

De special finishing moves zijn net zo intens KUT als bij DI.
De buttons/sticks die je moet uitvoeren zijn net zo knullig in elkaar gezet.
Oftewel, je hebt gewoon geen tijd om te zien welke knop je moet indrukken voor het monster je weer van zich afgooit. En als je het na 10 keer wel weet dan lukt het alsnog niet omdat je er niet de tijd voor krijgt.
1 verkeerde knop betekend dat je er weer afgerost word, en dus weer overnieuw kunt beginnen.
Met steeds minder health uiteraard.

*zucht* Waarom GoW3 zo de hemel word ingegooid waar DI dat niet lukte snap ik na het spelen van de demo echt helemaal niet.
Het blijft frustreren. En dat heb ik net al een week achter de rug met DI.
Synic
Dr. Evil

Messy but effective

View Profile
« Reply #3 on: March 03, 2010, 10:51:06 pm »

In elke review van Dante's Inferno lees je hoe alles wel niet overeenkomt met GoW3.
Button layout, etc. Nou, ik kreeg bij het spelen van de demo meer het idee dat GoW3 het bij DI heeft afgekeken.

Dat is het hem nou juist, DI heeft de volledige gameplay gejat van GoW, van de camera tot de button layout tot de finishing moves (quick time events).
God of War is juist de moeder van de quick time events en heeft ze populair gemaakt in gaming (ook al hebben zij het weer gejat van Shenmue).
Gelukkig verschijnen de QTE triggers in GoW 3 in het scherm aan de kant waar de knop zich ook daadwerkelijk op de controller bevindt, dus je hoeft daar niet over na te denken.
Wat mij wel opviel in de demo, is dat de moeilijkheidsgraad behoorlijk naar beneden is geschroefd, zodat je geen idee krijgt hoe moeilijk het spel daadwerkelijk is.
Deel 1 en 2 waren behoorlijk pittig en dwingen je om alle wapens, combo's en gaven optimaal te benutten en dit deel zal niet anders zijn.
En God of War 3 kan niets hebben afgekeken van DI, want deze demo stamt al van mei 2009, toen er überhaupt nog niets van gameplay was getoond van DI.

Wat God of War vooral onderscheidt van de rest, zijn o.a. de goede pacing, de strakke controls, de brute gameplay, de mooie integratie van storytelling en gameplay en het geweldige leveldesign.
Met name dat laatste belooft overweldigend te worden in GoW 3.
De titanen beklimmen namelijk de berg Olympus om wraak te nemen op de griekse goden en een titaan op zich is al zo groot als een compleet level.
Zo krijg je dus dynamische levels met constant bewegende en veranderende omgevingen, met alle uitdagingen en puzzels van dien.
Bekijk maar eens de laatste aflevering van Gametrailers TV om te zien hoe groots en episch dat is opgezet.
Helaas is dit iets wat de demo niet demonstreert, je loopt enkel door een vlak level in een stad.

Wat ik je nog kan aanraden, is om de God of War Collection eens te proberen, een HD conversie van de eerste twee delen.
Ook al zijn het PS2 ports naar 720p met geupgrade textures, deze games staan tegenwoordig nog steeds hun mannetje en geven duidelijk aan waar God of War voor staat, namelijk goddelijke combat op een epische schaal.
De collectie is niet verkrijgbaar in Europa, maar dankzij de regiovrije PS3 kun je hem wel importeren.

Het is natuurlijk allemaal een kwestie van smaak, maar ik zou het jammer vinden als je GoW 3 als een DI kloon zou beschouwen en zo een van de beste games van 2010 zou mislopen.

Prism
Wookie

View Profile
« Reply #4 on: March 04, 2010, 08:49:08 am »

Ik zal GoW3 ook wel kopen, maar het viel mij gewoon dat de dingen waarom reviewers en comments juist zo over vielen, die precies zo is in GoW3.
En wat ik al zei, de demo is een Tech Demo. Staat in grote letters op het eerste scherm dat je ziet.

Wat mij trouwens ook erg opviel is hoe erg het spel continue stottert.
Als of de framerate op max 20fps ligt. Maar ook dit zou door de Tech Demo kunnen komen.

Het gedeelte waar ik overigens ben gestopt is na dat je een Centaur hebt verslagen. Die half man/paard geval met zijn grote polearm.
Als je dan richting de deur gaat waar hij uitkomt rechts de ramp opgaat, zie je zo'n harpoen geval.
Je moet dan vechten tegen een leeuw/ietsandersvaags geval. Dat heb ik tig keer geprobeert en toen ben ik uit frustratie gestopt.

Prism
Wookie

View Profile
« Reply #5 on: March 18, 2010, 11:25:38 pm »

Vandaag GoW3 gekocht, en ik zit meteen vast.
Dacht dat het bij Heavy Rain aan mijzelf lag, maar in GoW3 heb ik het ook.

Helemaal in het begin moet je een boom uit je weg halen.
Er staat op het scherm dat je R1 moet indrukken. Hierdoor pak je de boomstronk vast.
Als je dan gedaan hebt komt er rechtsonder in beeld dat je de analoge stick (de rechter, zo ver was ik al wel) op en neer moet bewegen. Maar er gebeurt niks.
Datzelfde had ik dus ook met moves in Heavy Rain.

Wat de neuk doe ik verkeerd? Kratos maakt niet eens aanstalten om ook maar iets te doen als ik de rechter stick op en neer beweeg, maar laat de boom gewoon weer vallen na een seconde of twee.

De intro (niet hetzelfde als de demo) liep iig soeper. Dat had ik tijdens het spelen van de demo totaal niet.
Een grote stotter.
De intro is groots opgezet in realtime.
Synic
Dr. Evil

Messy but effective

View Profile
« Reply #6 on: March 19, 2010, 09:49:35 am »

Misschien is de controller defect? Dat hij niet R1 + rechter stick detecteert?
Ken je wellicht iemand van wie je een controller kunt lenen om te testen?

Prism
Wookie

View Profile
« Reply #7 on: March 19, 2010, 10:35:03 am »

Geen idee. Kan wat proberen.
R1+rechter stick heb ik ook geprobeerd, maar de R1 icon is weg zodra de boom opgetild word. Dan verschijnt de icon voor de rechter stick. Lijkt mij dus geen R1 vasthouden, en dan rechter stick bewegen?
Prism
Wookie

View Profile
« Reply #8 on: March 19, 2010, 10:51:06 pm »

Rechter stick werkt. Kan namelijk wel ontwijken naar links/rechts en voor/achter.
Maar kwam nog steeds niks verder met die boom.
Toen maar eens gaan googlen op "god of war 3 start tree".

Blijkt dat je niet de rechter stick moet gebruiken, maar moet button bashen op de O knop.
*diepe zucht* welke idioot ontwerpt dat ding zodat het lijkt alsof je de rechter stick moet op en neer bewegen???
Kut controls.
Pages: [1]
  Print  

Jump to: